Ren lycka

I somras blev jag av med min pärla, sv650s, som jag haft sedan sommaren -03. Tårarna rann o Mia var allmänt bitter lver sitt liv och vägra inse det faktum att ska det hända någon så måste det absolut vara henne. Abrubt slut på hojsäsongen i somras alltaså o det har blickats efter ny prinsessa. Intresset fanns i både den ena och andra cykeln men ingen som skuttade rakt in i hjärtat. Men så kom nyheten: Ducati Monster skulle byggas om och släppas som en ny modell somaren -09. Info söktes och önskan började ta form. Här är den, min nya pärla. Men sommaren 09...

Kändes som en evighet, men kände ändå att väntan fick lov att vara ok då jag vill ha det jag vill ha om jag nu ska lägga hutlösa pengar på en leksak. Jag åkte, tillsammans med min far, ner till Göteborg till Mc-mässan för att få se den IRL och även provsitta. Det visade sig att det var en av två demoexemplar som fanns i hela världen som de hade där så det var förbjudet att sitta på den. Grmf. Några förexemplar skulle säljas, även i Sverige, sommaren -08, men det skulle bara vara röda. Vilka andra färger som skulle släppas till nästa år var oklart. Sådär nöjd efter mässan och var nu ännu säkrare på att väntan skulle bli lång och jag visste inte ens om den skulle komma i mattsvart som jag ville ha den, utan kanske i blanksvart.

Men..

Ett par veckor tidigare ringer min far som har pratat med Ducati och fått det bekräftat att den kommer att komma i mattsvart!! Ja ja ja!! Tårarna kom och att vänta en extra säsong kändes helt plötsligt inte så farligt, för jag skulle få min pärla!!
Ytterligare några dagar senare ringer far igen...
- Den kommer i mattsvart, till Sverige, till DENNA säsongen!!!!
Lyckan är total, gåshuden knottrar, magen fladdrar, leendet är löjligt stor o tårarna svämmar över.
Förra måndagen beställde jag en Ducati Monster 696 -09:a!!!
Ofattbart. Första som är beställd i Sthlm. Det kommer bara att komma in fyra st på hela säsongen, resten kommer till nästa. Jag jag jag, lilla jag kommer köra omkring på en av dessa fyra, hihi.
Ehh... fortfarande varken provsuttit eller provkört den, men det gör inget, det kommer bli så gryyyymt bra!!
All kärlek till hojåkning kommer tillbaka och Mia är kär på nytt.

O här är den, my love... (ska byggas om en del innan jag plockar ut den dock, men på ett ungefär)

image9

Kände att jag behövde berätta det här, dels för lyckan men även för att påpeka att jag inte bara är en vattendrickande dansbandsnörd om fredagskvällarna.. haha.

Fråga till Fia:
Men om jag bara ska se snygg ut o inte jobba på gymet, hur ska jag då motivera att det plufsar i bikinin till sommaren trots alla timmar spenderade på ovan nämna plats??

JAG HEJAR PÅ DE SMÅ FÖTTERNA!!!!!!!!!
Haha, fantastiskt inlägg o det finns ingen så liten människa jag känner så mycket kärlek till som till min gudson. Han är bäst!!!!
BBBBÄÄÄÄÄSSSTTTT!!!

Nu tentavecka, pluggar juridik, intressant, men är så galet trött på att leka korvstoppning, fruktansvärt opedagogiskt, när i livet kommer du inte ha möjlighet att kunna söka information?? Viktigast är väl att du ska veta var du kan hitta den och hur du ska använda den??

Ska även jobba vidare på diskussionen om sakerattgöranärmangårtilltoaletten. Men inte nu.

Får ett par andra frågor här som jag önskar svar på:
Vilken seriefigur är du mest lik?
Hur många pingisbollar får det plats i globben?
Om du skulle spela ett luftinstrument, vilket skulle det vara?

Jag gick o provade en tärnklänning på Vila som Fia sa att hon köpt. Provade fel. Skit. Men i alla fall, hör o häpna; DEN ÄR INTE SVART!!! O INTE BALLONG!! Kanske inte balklänning... men Mia jublar ändå o känner att mellantinget är galet över förväntan! Heja Fia!!

Nu får jag nog sätta igång med juridiken. JA!!! Ehh... Blää!

Puss älsklingvän!!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0