Rim är kul!

Du har rätt Mia. Rim är kul. Jag ska från och med nu ägna mer tid i mitt liv åt att rimma. Jag börjar med mitt första rim i det här inlägget längre ner.

Hahaha, jag hade gett vad som helst för att vara där och se dig indirekt be föreläsaren dra åt helvete!!

Det är ju inte första gången Mia ber fel person att dra åt helvete. När vi var ganska nyinflyttade på Ådalsvägen försov sig Mia, varpå jag, som redan var på jobbet, ringer och ringer och ringer för att försöka väcka henne. Efter 200 misslyckade försök ringer jag slutligen hyresvärden för den lilla vindvåningen och ber honom gå och knacka på hos oss. För att ni ska få hela sammanhanget ska jag tillägga att vindsvåningen vi hyrde låg längst upp i en villa, och det vara alltså det äldre par som bodde i villan som var vår hyresvärd.
Sagt och gjort, Hyresvärden går upp till oss, och börjar knacka på dörren. Yrvakna Mia, som redan är irriterad över att mobilen har stört henne hela morgonen, blir totalt rasande över att (vad hon tror) jag står och bankar på dörren. Hon skriker en lång radda inte vackra ord, bland annat att jag (värden) ska fara åt helvete och lämna henne ifred. Hehe. Inte särskilt respektfullt sagt till en äldre man.
Kan tillägga att vi bodde i lägenheten i 9 dagar innan vi blev vräkta.

Appråpå vuxen. 
 
"Fia jag har inte de minsta mess i mitt liv, undrar varför, har nog aldrig levt utan nåt mess på mansfronten när jag varit singel. Vad betyder det? Redo för allvar? Vuxen? Blä!!! Hmm. Skit."

Inte särskilt svårt att svara på frågan om du är vuxen eller inte... Läs samma inlägg en gång till från början:

"För övrigt haft grymmaste helgen då danspojkarna var här. Danskväll i fredags. ta med sin vattenflaska, fem ombyten o stuffa till dansband en hel kväll. Kan det vara roligt??? JAAA!!! Fyra timmars träning, ingen bakfylla, skratt o bus o de bästa av allt; jag komer ihåg allt morgonen efter o slipper ångesten.
På lördan Golden Hits som sagt, show o klapp. Gott o umgås med dansare, inte ett dugg rädda för närhet, alla klappar på alla (utan att man vill liggas). Sen 23 dansare skakandes på schlagergolvet, hahaha, underbart!!!"

Mogen nog att diskutera pension? Check.

Mia. Jag har nyheter till dig som du kommer att bli mycket lycklig av. Du ska inte vara en svart ballong på bröllopet. Du ska vara pastellrosa. Med svarta detaljer. Du får ingen balklänning, så långt tänker jag inte sträcka mig. Men du får din jävla pastetllfärg i alla fall. klänningen är inhandlad och du får prova den den 4 april.
Sen har jag ytterligare en upplysning till dig. Ni är numera inte en tärnduo, utan en tärntrio. Jag har bestämt mig för att jag även vill ha Anna som brudtärna, och hon har tackat ja. Peter kommer att vara Daniels tredje marshalk. Eller vad det heter.

Du har ju HELT missat poängen i gymraggning.
Meningen är att du ska SE ut som om du har tränat i en timme, men i själva verket tar du inte i alls. Det gör att du verkar skitfräsh, som en sån där stark och vältränad människa som orkar hur mycket som helst. Helt sjukt att jag fortfarande måste tala om allt för dig. Vad skulle du göra utan mig?

Tack för listan Mia. Men jag har några frågetecken kring vissa punkter, kan du berätta hur du tänkte där?

Räkna stegen - Vilken jävla stege? Stegen är dessutom i bestämd form, vilket anger att det bara är en.
Gå tomtesteg - Dålig idé om man inte vill kissa på sig innan man hinner fram till toan.
Göra ett skutt o le - Hjälper inte mig, utan bara min omgivning, vilka jag inte bryr mig särskilt mycket om.
Tänka på alla du möter, hur de ser ut nakna - Man möter inte överdrivet mycket folk på vägen till toan. Annars var det en av dina bättre idéer.
Gå två steg framåt o ett bakåt - Se punkt 2.
Hoppa indianhopp - Eh? Kan jag få en lite mer utförlig instruktion?
Vissla en truddilutt - Det här förslaget är riktigt bra. *Visslar: glöm inte bort att änglarna finns...*
Öva på o vicka på öronen - Är redan fullärd på den fronten.
Lär dej alfabetet baklänges - För att kunna använda det till...???
Se upptagen ut med mobil i hand - Har inget behav av att se upptagen ut. Har behov av att korta ner sträckan från kontoret till toan.
Dansa till en ringsignal - Ska jag ta med en vattenflaska och vara nykter också? ;-)
Låtsas att du bär på en säck o säg: hohoho! - VARFÖR????
Räkna din fingrar - Meningslöst. Vet exakt hur många de är.
Tänka ut ett fiffigt rim - Den här har jag till och med provat, så här blev det:

Mia tror att det är roligt

med fingerräkning hopp och skutt

men det är inte särkilt troligt

att jag visslar någon truddilutt.

Det enda jag vill är att kissa

och inte ha tråkigt på vägen

Jag Mias förslag måste dissa
önskar toan var närmre belägen.
Nu har jag bloggat på arbetstid
Trevlig helg och Guds frid!

Tjolahopp!

/Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0